13 januari 2006

Skön dag

Vilken skön dag jag hade igår :) Det var underbart... Jag fick sovmorgon, men vaknade tidigt ändå. Jag tillbringade förmiddagen med att läsa, titta på tv och greja vid datorn. Efter en sen frukost satt jag en lång stund i telefon, jag och S bestämde att vi skulle gå på bio/middag den 18:e . Vi ska se "Buss till Italien", det ska bli roligt. Jag fick ett biobesök + middag av familjen K i födelsedagspresent, men det är först nu jag hinner göra det.

Sedan drabbades jag av värsta städivern och hade storstädning, det kändes rätt skönt att få röja upp även om jag inte tillhör kategorin människor som älskar att städa, men jag gillar at ha det städat. Lunchen bestod av rester men var väldigt god, jag stekte lök, svamp, paprika, spaghetti, kycklingkött och toppade allt med lite kaffegrädde, redning och curry. Nästan precis i slutet skivade jag i lite banan också.

På eftermiddagen tog jag mitt morgonbad, och låg länge och tittade på dåliga såpor på tv. När Peter och killarna hem vid 1700-tiden hade jag mest bara lust att dra ett täcke över huvudet och sova en stund. Men jag masade mig upp och började förbereda den inte så exotiska middagen, pannkakor. Eftersom det var torsdag så var N här på middag, men hon kom lite senare, inte förrän 7 och vi hade en mysig kväll tillsammans.

Hennes mamma fick en stroke på nyårsafton, men börjar nu må lite bättre. N hittade henne på golvet efter att ha försökt ringa henne men utan svar. Hon fick en otäck känsla i magen, och tack och lov lyssnade hon på den! När hon kom till sin mamma låg hon på golvet, hon hade trillat från sängen, möblerna var omkullvräkta och hon låg med kinden på en lampa. Så hade hon väl legat i en timme ungefär. Hon kunde prata, men sluddrade och hon var helt förlamad i vänster sida. Tack vare att N hade ringt så kunde hon avgöra när det hände för hon hade fått stroken precis innan N ringde första gången. Men tack och lov mår hon bättre nu!! Man ska lyssna på sin magkänsla!


Det kom en inbjudan till Olivias dop med posten, och jag måste ut och handla doppresent till henne. Jag tänkte ta med mig N till stan idag och gå och shoppa en stund. Olivia är min sysslings dotter så jag antar at jag är någon sorts bryllingmoster eller något liknande till henne :)) Hon är söt som en liten docka, och det är underbart mysigt att få snusa bebis.


Jag läste ut Torey Haydens skymningsbarn häromkvällen och den rörde mig djupt. Jag gillar Torey Haydens böcker även om de är lite väl mörka och ofta handlar om övergrepp på barn. Hon är torr, och saklig när hon skriver och det är skönt att läsa hur hon når fram till barnen, och hjälper dom. För den som inte har läst dom rekommenderar jag dom verkligen!

Kvällen igår avslutades, som så många andra kvällar, med en film. Vi tittade på "Surviving Christmas" med Ben Affleck och Christina Appelgate. Det var en underlig story, den handlade om en kille som inte ville vara ensam över jul. Efter olika förvecklingar hyr han en familj över jul och ur detta kaos utvecklas en söt kärleksfilm. Ingen höjdare, men en helt klart sevärd för en stunds underhållning.

Nu ska jag äta frukost och njuta av att jag har ytterligare en ledig dag!

2 kommentarer:

Petra sa...

Verkar som din dag var helt underbar! det är bra med sådana dagar. Jag har en del nu ;o) Särskilt i julhelgerna när alla barnaktiviteter är stängda. Myspys, det är bara att passa på eller hur?

mintid sa...

Fint du har fått det här :)!
Gott att din vän lyssnade på sin känsla...det är märkligt sådant.

Kram