25 januari 2006

Medititation

Idag var vi på meditation, eller i alla fall var det meningen att det skulle vara en meditation. Vi var på ett ställe som heter "Hela hjärtat" hos en kvinna som heter Leah och som håller workshops, sessioner och meditationer. Jag har varit på meditationer tidigare och har då alltid varit lugn och avslappnad efteråt. Idag känns det mest konstigt och jag känner mig lite lurad. Jag måste nog känna efter och fundera lite på vad jag tyckte om kvällen. Det var skumt. Det började med att hon började nynna och sedan skrek hon ett par gälla skrik och höll oerhört höga toner. Hon pratade en hel del om skuld och beroenden och jag hade svårt att hänga med. Det kändes mest konstigt och osammanhängande, jag hade svårt att förstå vad hon gjorde. Hon växlade mellan att pratat om Kristus-energier och gudinne-energier och sin vistelse i Jokkmokk och björnar som var i Jesusskepnader...Sa jag att det var skumt?

Det bästa med kvällen var den lilla korta mini-meditationen allting avslutades med ))

Nu ska jag titta lite på Top Model och låta mig avledas av lite flärd.

3 kommentarer:

Milla sa...

Susie, tittar inte du på Lost?? Nu har det ju börjat igen. Eller du kanske redan sett de avsnitten?
Vi bänkar oss hela familjen hemma och ser det nu, så det är roligt att ha nåt att se fram emot på onsdagarna.

~Susie~ sa...

Jag älskar LOST :) Men kollar på allt på DVD:n

netha sa...

Fniss, så här skall det ju inte vara, eller?
Visserligen kan meditation gå till på många olika sätt, men att ledaren skall hålla på så här låter underligt. Det skall ju bara lugnt och behagligt.
Fniss, fast det lät lite komiskt, jag skulle blitt både rädd och full i skratt tror jag.
Kramis netha