04 januari 2006

Ny bil och plugg

De senaste två dagarna har jag ägnat nästan helt åt pluggande. I måndags var jag hemma, Peter var på jobbet, killarna var hos farmor och Cassandra var hos en kompis. Jag fick massor gjort, det var jätteskönt.

I måndags hämtade vi den nya bilen. Den är jättefin och vi är så nöjda! När vi kom till Bilia och hämtade den fick vi först en demonstration och innan han överlämnade bilnycklarna fick vi en liten blomma. Det var gulligt tyckte jag :) Visst är det ett billigt försäljningsknep, men jag blev glad ändå :) Sedan åkte vi till mamma för att lämna tillbaka Alfan. Hon hade lagat middag åt oss, hon bjöd på en god kalkongryta med potatisklyftor, brysselkål och sallad.

Josef fyllde år och han hade köpt vaniljbakelser till Williams stora förtjusning, som genast satte i sig två. Samuel gillar inte alls kakor eller godis och åt inget alls. Han åt inte middag heller, men å andra sidan hade han tillbringat dagen hos farmor, och hon hade fyllt honom med pannkakor och bullar, som för övrigt är de andra sötsaker han äter. Farmors bullar och pannkakor...Han kan stoppa i sig oanade mängder av detta, min yngste son. I vilket fall som helst var han proppmätt hela kvällen.

Igår var jag hos Karin, vi gjorde färdigt de sista ändringarna på uppsatsen och nu ska vi skicka in den till vår handledare för en sista bedömning. Underbart skönt att få det klart. Alla barnen var med, hennes tre och mina tre. Hon har en helt suverän pulkabacke utanför huset och där tillbringade alla barnen ett par timmar, de hade jättekul. Hon har två pojkar och en flicka precis som jag. Våra pojkar är nära varandra i ålder medan min tjej är 15 och hennes 3 1/2. Men hennes lilla tjej var jätteimpad av Cassandra och beundrade varje steg hon tog, Cassandra tog det med ro och lekte tålmodigt med lilltjejen.

Idag ska jag ha en pluggdag till, jag ska gå igenom koncernbidragsreglerna. Peter ska ta med sig buskillarna hem till en kompis och Cassandra ska också hem till en kompis. Det känns lite som jag kör iväg alla, men det är sista tentan.... Jag räknar verkligen dagarna tills mitt pluggande är slut nu.

Ha en bra dag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska hålla alla tummar och tår jag har för att det ska gå vägen på tentan! Vilken känsla när man blir KLAR!

Petra sa...

Lycka till med tentan och hoppas att du klarar dig!!

Milla sa...

Åh jag känner igen den lite febriga känslan när det är SÅ nära! Jag saknar mitt pluggande ibland. Friheten runt det mest...
Hoppas det går bra!