05 januari 2006

Prison Break

Igår såg vi den nya serien med Peter Stormare, "Prison Break" och både jag och Peter gillade den. Jag var väl sådär lite halvskeptisk i början men det släppte ganska snart. Den handlar om kille, Michael Scofield, vars bror sägs ha mördat vice-presidentens bror. Hans bror hävdar att han är oskyldig. Scofield begår då ett brott och hamnar på samma fängelse som sin bror, allt för att kunna planera en flykt tillsamans med sin bror från fängelset.

Vad ingen vet är att han är arkitekt och har varit med om att bygga fängelse, så han kan alla vrår i fängelset och han har dessutom låtit tatuera ritningarna på sin kropp. Peter Stormare är "kung" i fängelset och styr vad som händer. Han spelar John Abruzzi och jag har inte riktigt fått kläm på om han är en maffiakille eller inte, men jag antar det.

Det är sällan jag följer en serie på TV, jag brukar mest så dom på DVD. Är det inte oerhört tråkigt att behöva vänta en hel vecka på nästa avsnitt...?? Jag kommer att förgås *s*.

6 kommentarer:

mintid sa...

Den läste jag om i tidningen tror jag...vilken kanal är det?
Kram

~Susie~ sa...

Den går på trean.
Kram

Anonym sa...

Jag är helt såld på Prison Break! Och den blir bara bättre och bättre och bättre... *s*

Liza sa...

Den är såå bra!!!

Milla sa...

Men Susie, det är ju det som är en del av charmen med en spännande tv-serie, att vänta! Se fram emot nästa avsnitt!! Minns på den tiden Dallas gick, man ville "hyppa" sig varje gång tills nästa avsnitt. Hyppa=hypnotisera.
Milla

Anonym sa...

... den serien har jag lixom inte "brytt mig i"... men det verkar ju som en dum idé. Sååå det blir att bänka sig märker jag ;)

Kram