14 januari 2006

Så var det lördag igen

Idag fick vi sovmorgon igen...Det börjar minsann bli en vana :)

Neda och Tommy var här på middag igår, och det var trevligt att få träffa nye pojkvännen! William var dock lite svartsjuk, och visade definitivt inte sin bästa sida. Samuel däremot var solig och tevlig, och började efter ungefär en timme att familjärt busa och skojbråka med vår gäst. Precis som det ska vara med andra ord... William var fortfarande lite mer svårtflörtad, jag antar att det krävs ett par besök till. Neda skulle iväg och jobba natt så besöket blev inte särskilt långvarigt.

Idag har yngste sonen varit en solstråle, han har varit på sitt allra charmigaste humör och skojat och skrattat och lekt utan att vara sur eller grinig på hela dagen! Omega 3- kapslarna som jag köpte i eftermiddags kan ju knappast verka bakåt i tiden eller hur *s*. Min kära mor är lite orolig för att min yngste son äter för lite fisk, så jag har lovat henne att ge dem (och mig) Omega 3. När jag var liten fick man sånt på flaska, det smakade apa och kallades för fiskleverolja. Tur att de bäddar in eländet i gele och man slipper känna smaken numera :)

Vi köpte doppresenten till lilla Olivia idag, och det blev en jättesöt sak till hennes blivande prinsessrum. Jag hoppas att mamma Nanda blir nöjd :))

Ikväll ska vi titta lite på 24. Vi ligger långt efter med dom avsnitten och har ännu bara kommit till första säsongen avsnitt 11. Varje gång vi får en ny serie att titta på så lägger vi undan 24 och det är synd, för avsnitten är verkligen jättebra!

Grannarna har fest ikväll, de spelar inte så jättehög musik, men med jämna mellanrum hör man hur möblerna far iväg och så stampar de i golvet. Jag skulle bra gärna vilja vara en fluga på den väggen...

Nu är det 24-dags
/Natti natti

2 kommentarer:

mintid sa...

Det är något som jag kan tro att du ser fram emot när ni flyttat...inga grannar som hörs :).

24 är ju bara så bra...ser fram emot nya säsongen när den kommer!

Anonym sa...

Dit jag flyttat hörs grannarna ovanligt bra, framför allt när de går på golven som är väldigt ojämna och knarrar. Alltså vaknar jag mitt i natten av att sonen kommer in i mitt rum, går fram till sängen och.. Där brukar jag vakna av ljudet och inse att det var grannen ovanpå som skulle gå och lägga sig :-) Börjar vänja mig nu och sover därför gott även när det verkligen är sonen som kommer tassande.