14 september 2005

Dåligt samvete

Så var man där igen...I pluggträsket...Varje vaken minut ägnas åt att fundera på skolarbetet. När jag inte sitter och pluggar har jag konstant dåligt samvete för att jag pluggar för lite. Jag avbokar så gott som allt socialt umgänge för att kunna plugga och gör jag det inte så har jag dåligt samvete för att jag inte pluggar. Usch, vad skönt det ska bli att ta examen!! Fast jag är säkert så masochistiskt lagd så jag kommer att sakna skolan och anmäla mig till en 5-poängs kurs i historia xxx bara för att få plugga lite *s*. Jag behöver nog inte fundera så mycket på det, för jag vet att jag kommer att göra det. Den här terminen ska jag läsa (förutom uppsatsen på 20 p.) en 5-poängare i Medeltidshistoria samt en 10-poängskurs i fördjupad processrätt. Hur jag ska hinna jobba 50 % fattar jag inte, men rätt som det är väl jul igen och terminen har gått. Funkar det inte så får jag hoppa av medeltidskursen.

Jag pratade med min kompis L om en kurs på ABF som hon ska gå, hon ska lära sig måla. Det hade varit jättekul att gå med henne en kväll i veckan, men eftersom jag inte har nåt liv den här hösten, får det vänta till våren, när jag har ett liv *s*.

Nu kommer barnen hem, vi hörs!

Inga kommentarer: