08 september 2005

Ja, ja ledig.... *tss*

Ja, ja.. LEDIG skrev jag igår. Det gäller ju att man inte åker till jobbet och jobbar när man är ledig för att man faktiskt ska kunna vara ledig. Efter att jag hade klippt mig och lunchat med Peter så insåg jag att jag hade massor att göra på jobbet. Det hade kommit in över 350 ansökningar till tjänsterna vi har utannonserat och jag kände mig lite stressad över att jag inte hade hunnit gå igenom alla med tanke på att vi börjar med intervjuerna idag. Så jag åkte till jobbet strax efter lunch och ägnade 5 timmar åt att gå igenom de ansökningarna som jag inte hade hunnit titta på ännu, samtidigt bara det droppade in fler och fler. Vi har satt sista ansökningsdagen till idag och det ska bli spännande att se hur många som söker totalt.

Efter jobbet åkte vi till Frölunda Torg, och handlade ett Harry Potter Lego. Vi fick tag på en stor borg som var precis något som Wille skulle vilja ha. Den hade kostat 1199 :- och var nedsatt till 499 :-. Perfekt!! Tyvärr hade de inte fler av de sakerna vi ville så vi fick åka in till Nordstan för att handla resten. Vi köpte Bey Blade, Fly Wheels-bana med tillhörande bil, Bondespelet, ett annat spel som jag inte minns vad det heter samt lite kläder. Jag tror min son kommer att bli nöjd :)

Efter det ville jag gärna hitta något åt mig själv, så jag var inne i ett par affärer och provade lite kläder, men hittade inget direkt som jag gillade. Till slut hittade jag en röd kappa som föll mig i smaken så den köpte jag, men nu har ångrat mig lite. Jag får se om jag behåller den eller lämnar tillbaka den. Jag hade velat ha den lite mer figursydd och den är ganska rak i formen men i övrigt gillar jag den :) Jag ska fundera någon dag till *S*.

När vi kom hem var huset fullt med barn. Samuel hade en kompis med sig hem och det hade William med. Cassandra hade full koll på allt och vi köpte hem pizza för både jag och Peter var för trötta för att laga mat.

Kvällen avslutades med fotboll för Peters del (ja, gissa hur han skrek när Sverige gjorde mål *s*) medan jag tog ett långbad och låg och läste. Jag gick och la mig rätt tidigt. Idag har jag apont i magen pga den feta pizzan jag åt igår :(

Nu ska jag precis ta mig ett bad och sedan är det en lång dag full med intervjuer som väntar på jobbet.

Vi hörs

Inga kommentarer: