23 september 2005

Jag eller Nicole?


Nu har jag konferansat färdigt för den här veckan. Om två veckor är det dags igen, fast då ska jag söderut, till Tylösand istället. Vi har haft en toppenbra konferens. Vi åkte ganska tidigt igår morse och för en gångs skull var alla ganska punktliga så vi kom iväg ungefär när det var planerat . Vi hyrde en bil från Gatubolaget och kunde sitta tillsammans alla 7, vilket var jättebra. Resan tog ungefär en timme och vi var framme vid 9.30-tiden. Vi började med att ta en kopp kaffe och en macka på hotellet. Nicole Kidman bodde här när filmen "Dogville" spelades in och man kunde se ett antal spår efter Nicoles vistelse. Min egen vistelse kommer nog att gå betydligt mer obemärkt förbi, förutom att kocken och servitören kanske minns mig som den där knäppa tjejen från Göteborg som letade efter en karl i stringtrosor, men det är en annan historia *s* och handlar om en fototävling som mina chefer kokade ihop *s* (som mitt lag för övrigt vann). Vi var otroligt effektiva hela dagen och satt i möte till strax efter 18.00 med bara ett par korta avbrott för lunch och eftermiddagsfika. Maten var enormt god och jag har gått upp säkert ett kilo eller två :(

På kvällen åt vi en fantastisk middag. Först fick vi en liten aptitretare bestående av lite rödbets- och kaprismousse och parmaskinka. Till förrätt fick vi sparrissoppa med krutonger, balsamvinäger och ekbladsallad. Huvudrätten bestod för min del av Saltimbocca på Oxfile med potatiskaka och god sås medan de andra kalasade på Hälleflundra med spenatriccotafyllda canneloni. Vi drack öl/vin till maten och till dessert var det en god citrussorbet med olika citrusfrukter till.

Idag började dagen med en underbar hotellfrukost och sedan åkte vi till Halle/Hunneberg och var ute och vandrade i tre timmar. Vi fortsatte med ett besök på kungliga älgmuséet (ja, ja det hette "Kungajaktmuseet Älgens Berg", men vem orkar skriva det?) innan det var dags för lunch på hotellet. Sedan fortsatte vi med konferensen ett par timmar till innan vi styrde tillbaka till Göteborg. Det var jättelyckat och jag är så nöjd.

Väl hemma hade vi ingen ork till något alls, utan vi köpte hem ett par pizzor och har sedan dess mest slöat framför tv:n.

Imorgon är det simskoledags och sedan så blir det nog årets sista Lisebergsbesök!

Natti :)

Inga kommentarer: