16 oktober 2005

Helgen

Helgen har varit jättetrevlig men ganska hektisk. I fredags var det dags för en ny konferensomgång och det gick jättebra. Det här gänget kanske var lite mer tystlåtet än det första men alla var jätterara och trevliga. Peter och E och N körde hem till Göteborg på kvällen och jag fick som ensam chef stanna över natten. Kvällen var lugn för min del och jag gick och la mig vid elva-tiden på fredag kväll. Jag hade ganska svårt att sova, sängen var ganska obekväm och jag låg rätt länge innan jag somnade. På natten vaknade jag ett par gånger av att festande hotellgäster väsnades rätt ordentligt...

När klockan ringde klockan 08.00 på lördag morgon kändes det som om jag precis hade somnat...Hemskt!! Klockan var nio när jag gick och åt frukost och den här helgen kunde jag njuta av den goda hotellfrukosten. Ingen elak magsjuka som spökade!! Vi satt länge och åt frukost, det var trevligt och när klockan var 10.30 gick jag en konstvandring på hotellet.



De har över 400 verk, och det var en fantastiskt upplevelse. Speciellt en tavla (eller rättare sagt foto) av Anton Corbijn på Bono lockade mycket i spendertarmen, tyvärr hade jag inte någon stor plånbok med mig, men en vacker dag så....


Efter lunchen åkte vi hem, jag satt och lyssnade på James Blunt hela vägen hem och jag bara älskar ett par av hans låtar, jag lyssnade på dom om och om igen...Samtidigt spelade vår chuafför ganska hög musik i bussen, folk pratade så det var rätt hög ljudvolym....Jag höjde min mediaspelare mer och mer...*s*.

Vi skulle ha gäster på lördag kväll ( E & B) och Peter hade fixat det mesta i förväg, men det var ändå rätt knappt om tid. När E ringde och sa att de skulle komma lite sent var ingen gladare än jag :) Lite tid att fixa till allt det där som jag egentligen inte hann... Vi hade en jättetrevlig kväll med god mat och gott vin.

I dag har vi mest slöat, Lotta var här på middag och det var som alltid mysigt men för övrigt har jag mest legat och läst, ja jag har läst en underbar bok som har fått mig att gråta av skratt...Tårarna har fullkomligt sprutat, jag har haft kramp i magen av skratt!! En alldeles ljuvlig bok av Zbigniew Kuklarz som heter " Hjälp jag heter Zbigniew".

Nu ska jag strax gå och lägga mig, imorgon väntar en ny dag på jobbet och jag har en hektisk vecka framför mig :)

Kram och sov sött

Kram

1 kommentar:

enAnnan sa...

Låter som en mycket trevlig helg Susie.
Tack för alla goda råd i samband med mitt tvivel ang skilsmässan.
:)
KRam