04 november 2005

Ännu en vecka har gått

Nu är det återigen fredag eftermiddag och det känns som ännu en vecka bara har rusat förbi. Den här veckan har jag inte alls pluggat någonting och det känns lite konstigt! I måndags var jag på jobbet hela dagen och dagen ägnades nästan uteslutande åt möten likaså torsdagen. Däremot så hade jag två sköna dagar på tisdag och onsdag. Idag har jag varit på jobbet på förmiddagen. Jag och Peter lunchade på restaurang "S.et" och de har helt suverän lunch där. Det känns som om man får riktigt fin restaurangmat till lunchpris. På fredagar serverar de dessutom efterrätt! Suveränt!

Igår kväll var Neda här på middag, vi åt kyckling, klyftpotatis och vit kall sås gjord på grekisk yoghurt, fårost och vitlök. Den är verkligen jättegod till klyftpotatis och kyckling. Till det hade vi även haloumi med massor av citron på. Jag älskar verkligen nystekt, varm haloumi...

Nu i helgen har vi annons på vår bil, jag hoppas verkligen att vi får någon som vill köpa den. Den nya bilen står klar, redo att hämtas så snart vi har fått sålt var gamla bil. Jag längtar!!

I dag ska Samuel på kalas hos Adrian, han ska ha kalas på bushuset. S har aldrig varit där och ända sedan han fick inbjudan för snart två veckor sedan har han varit alldeles nipprig över att gå till bushuset. Storebror är ganska avundsjuk över att han inte är medbjuden, men vi får väl gå dit med båda en annan dag. William har judo samtidigt och Samuel är nog ganska glad över att han slipper det idag.

Nu ska sätta mig och läsa en stund. Jag har precis läst ut Kjell Eriksson " nattens grymma stjärnor" och den gillade jag verkligen. Jag har inte läst något av Kjell Eriksson förut, och han har tydligen skrivit en hel del bäcker, så jag har något att bita i nu :))

Jag har beställ lite böcker från pocketklubben, närmare nestämt 5 st nya bäcker och jag tänkte ta en av dom och frossa i nu :) Det är Björn Hellberg "Club Karaoke", Cecilia Hagen " De osannolika systrarna", Helene Tursten " Guldkalven", Tracy Chevalier " Den blå färgen samt Arne Dahl "Dödsmässa".

/Ha en bra dag

3 kommentarer:

Mindi sa...

Så fint du har gjort Susie. :))
Kramis

Anonym sa...

ÅH gud vad gott det låter med den grekiska youghurten och fårosten samt vitlök. Har du något recept? vilket märke på grekisk yougt..mängder etc? Det skulle jag vilja prova. Jag älskar grekisk mat. Underbart !!!!
Kram /Marie

~Susie~ sa...

Receptet är enkelt. Använd en tjock youghurt, blanda i fårost och vitlök, salt och peppar. Låt stå och dra kallt 10-15 min innan servering.

Jag brukar använda ungefär 1 liter yoghurt, 200 gr krämnig fårost och 2-3 vitlöksklyftor.