12 november 2005

Ny dator

Så kom den då äntligen...Min nya dator. Neda och Samuel tyckte datorn skulle heta "Jullebulle kebabrulle"....Det är nämligen så att om jag får en bebis till och det blir en pojke så vill jag ha en liten Julius, en liten alldeles egen jullebulle *s*....Hur gulligt som helst, men inte på en dator ;o) Tillbaka till datorn, som har fått namnet Lily:

Så här ser den ut:

Vilket enormt jobb det är at lägga över allt. Har man minst 15 gb bilder och minst lika många fonter (ca 100 000) så tar det en stund innan bara de sakerna är på plats. Sedan är det allt annat, program och inställningar som måste göras för att mailmallarna ska fungera som de ska...Jag måste in hos Letterman och kolla inställningarna för Active-X och ladda ner alla dll-filer som ska läggas in. http://www.lettermanstationery.com/

Peter är förstås jätteavundsjuk för hans nya dator har inte kommit ännu *s*, fast jag tror att den kommer snart.

Han kan få titta på min så länge ;o)

Inga kommentarer: