06 november 2005

When you have a bad day....

Igår var den en sån där dag som man bara vill gömma långt in i en byrålåda. Åtminstone första delen av den....

Jag vaknade, som alltid när jag är ledig, alldeles för tidigt. Runt 7 någon gång. Jag begriper inte varför min kropp fungerar så här. Sova länge när man ska till jobb/skola och vakna tidigt när man är ledig?? Orättvist. Resten av familjen ligger och snarkar hur länge som helst. Den förste som brukar vakna är Samuel. Han brukar komma ca 1-1 1/2 timme efter mig. Sedan kommer Cassandra efter det. William och Peter kan sova hur länge som helst. Så de brukar jag väcka när jag har tröttnat på att vänta. Jag är lite listig *s*, så jag skickar in Samuel som väcker dom på sitt "snälla" sätt. Det brukar inte ta så lång tid innan de är vakna då *s*. Samuel stormar in, ropar att de måste vakna och sedan brukar han antingen, kittla, busa, krypa eller ropa tills de vaknar. Tss.... där får de för att de sover länge.... ;o) Fast en dag i veckan brukar jag faktiskt låta dom sova lite längre...I alla fall till 09.00.

Tillbaka till igår, det var en dålig dag... Vi skulle köpa nya skåp till C och killarna men ingen av oss orkade ta tag allt jobb med att flytta ut möbler, rensa osv så vi bestämde oss för att vänta med ett tag. Både jag, Peter och Cassandra kände oss lite hängiga. Jag och Peter åkte ut till Bäckebol och handlade lite och C, W och S var hemma under tiden.


På vägen tillbaka åkte vi förbi de nybyggda områden vid Norra Älvstranden och tittade lite. Vilka snygga hus de bygger där!! Ett par arbetskamrater till oss ska flytta in där, de kommer att få en balkong på 15 kvm och utsikt över hela hamninloppet. Helt underbara lägenheter.


Tyvärr kände jag mig egentligen alldeles för hängig för att åka runt. Huvudvärken dundrade och jag längtade bara hem till min säng. Vi köpte med oss mat till barnen och så snart jag kom la mig i sängen för att sova ett par timmar. Jag vaknade till sent på eftermiddagen, och så sov jag en stund till ;o) Sen mådde jag alldeles utmärkt, jag hade sovit bort allting och kände mig jättepigg. Cassandra var fortfarande lite hängig men Peter mådde bättre han med.

Vi gjorde ordning tacos och det var verkligen jättegott. Killarna hävdade att det var spök-tacos och släckte ner överallt utom att par stearinljus som fick vara tända i köket. Sedan bestod menyn av mald mumie, blod, råttögon och andra läbbiga ingredienser ;o) Efter maten tittade jag och Peter först på en dokumentär om kinesiska muren som var så där lite halvkass och som vi halvt om halvt oengagerad tittade på. Sedan satte vi på "Hitch" Will Smiths senaste film, och den var verkligen jättesöt. En riktigt mysig kärlekskomedi...

Idag är det grått ute. Jag känner att jag behöver komma ut och göra något idag. Kanske åka till mamma en sväng, eller gå upp till Naturhistoriska och titta lite...Vi har tvättid i tvättstugan idag, och det begränsar oss en del. Men samtidigt är det skönt att slippa ha tvätt över hela lägenheten och få all tvätt gjord samtidigt. När vi hade tvättmaskin tyckte jag inte att jag gjorde annat än fyllde och tömde tvättmaskiner och hängde tvätt.

Idag har vi annons på bilen, ska bli spännande att se om någon ringer ;o)

Inga kommentarer: