09 januari 2006

Ett par dagars plugg och en hel del halvfärdig film...

Helgen har varit lugn för min del och mest bestått av plugg och åter plugg och så lite film :) I lördags tog Peter pojkarna med sig på bio, de var och såg "Wallace & Grommit och varulvskaninens förbannelse".De gillade filmen allihop och var jättenöjda när de kom hem. Själv satt jag med näsan i böcker i stort sett hela dagen, och begreppen blir lite dimmiga när man så här i efterhand ska reda ut vad som tillhörde vilken dag när plugghetsen är som värst*s*.



Vi tittade på Narnia, Benknäckargänget och Bewitched, men vi såg aldrig färdigt någon av filmerna, men jag gillade båda speciellt Bewitched som var en söt komedi med Nicole Kidman och Will Ferrell. Originalet gjordes 1964 och var rätt gullig den med. Jag tycker att de hade lyckats bra med att göra en modern version av filmen. I benknäckargänget hade de fått med Burt Reynolds på rollistan och han var även med i orginalfilmen som jag minns att jag älskade när jag var liten!! Snacka om nostalgi ;O

Narnia ska vi se färdigt en annan dag, den började jättebra, men vi såg inte längre än till att Faunen Tumnus var bortrövad av den vita drottningen.

Igår pluggade jag hela dagen och Peter grejade hemma, William var hemma hos en kompis större delen av dagen medan Samuel gjorde sitt bästa för att vara så busig som möjligt hemma. Cassandra var hos sin pappa hela helgen och kom inte hem förrän ganska sent igår kväll.

Vår vän L var här på sedvanlig söndagsmiddag. Vi hade gjort en jättegod köttgryta på lövbiff, som hade fått puttra jättelänge så den var hur mör och god som helst. Till det hade vi ris och sallad. Mycket mumsigt.

Kvällen avslutades med lite Harry Potter och den Flammande Bägaren innan läggdags, till Williams stora lycka. Själv lyckades jag inte hålla ögonen öppna särskilt många minuter, så det blir ännu en film som ska ses färdigt "en annan dag"...

Idag är det ytterligare en pluggdag och jag längtar till onsdag då det äntligen är över!!

1 kommentar:

Petra sa...

Minns din goda köttgryta som fick puttra länge länge. Har gjort den många gånger sedn dess med lite variation beroende på vad man har hemma. Glömmer hur som helst inte den dagen jag fick den av dig. Som vanligt hjälpte du mig med datorn. ;o)