29 januari 2006

Tjejsnack v. 4

Vecka 4
Bättre vara rik och frisk än fattig och sjuk?

1. Skulle du gå till den nya lågpristandvården (finns f.n. endast i Stockholm, City Dental) om den fanns i din närhet?
Ja, det skulle jag nog göra. Det är dyrt att gå till tandläkaren!

2. Borde tandvården ingå i den allmänna sjukförsäkringen?
Absolut!!

3. Vore det bättre om barnbidraget behovsprövades precis som bostadsbidraget?
Njae, jag är lite kluven till det. Jag tycker att alla barn ska ha barnbidrag.

4. Tycker du att klassklyftorna ökat i samhället?
Ja, det har dom. Det syns speciellt på den stora gruppen som har fått det sämre.

5. Vad skulle du tycka om trängselskatt/biltullar infördes i din stad/ort?
Dyrt ;) Men samtidigt är jag nog positiv till att minska trafiken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!! =)Kolla i min nya blogg.