19 januari 2006

Filmen

Jag och S var på "Buss till Italien" igår. Först var vi på restaurang och åt och sedan gick vi på bio. Det var mysigt , men jag måste erkänna att filmen var hur kass som helst. Det var en typisk "jag-är-mitt-i-livet-och-blev-det-inte-bättre-än-så-här-film"... Den handlade om en tjej, Ylva som är organist, 35 år gammal, bor i villa med man och 2 barn. Tror sig vara lycklig, kommer på mannen att ha sex med den unga barnvakten. Kören ska på resa till italien och hon reser iväg med dom, ett par dagar efter händelsen. Två unga killar följer med på resan, och de är mycket intresserade av att få ihop det med en äldre kvinna (Ylva) Efter vissa förvecklingar och småroliga inslag kändes den mest som en oavslutad sörja med att ganska förutsägbart slut. De knyter inte ihop ngonting, allt lämnas oavslutat. Både jag och S kändes oss lite besvikna efteråt. Det var v och ett äldre par i publiken, det var allt.

Idag ska vi till Köpenhamn, jag och 3 arbetskamrater. Vi ska besöka HUR, Huvudstadens utvecklingsråd och det är de som har hand om kollektivtrafiken i Köpenhamn. Vi ska se hur de lägger upp sin bemanning och arbetar med sin personal. Tåget gå inte förrän vid 15.00 så jag hinner jobba hela dagen först. Det hade varit skönt att få vara hemma på dagen först och sedan åka iväg, men det är ju bara önsketänkande *s*.

Nu ska jag iväg till jobbet.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: