08 juni 2007

Götheborg kommer till Göteborg

Imorgon är det dags för ostindefararen Götheborg att åter anlända till hamnen i Göteborg. Den seglade ut på min födelsedag 2005 och är nu tillbaka efter en liten tur i Kina :)

Saxat från NE:

"2005-10-02
Ostindiefararen Götheborg är en fullskalig kopia av segelskeppet Götheborg, som 1745 gick på grund och sjönk utanför Älvsborgs fästning på väg hem från en handelsresa till Kina. Den nya ostindiefararen lättade ankar i Göteborgs hamn 2 oktober 2005 inför tiotusentals flaggviftande åskådare för att i företrädarens spår segla till Guangzhou (Kanton) och Shanghai i Kina. Planerade hamnbesök under seglatsen är bland annat Cádiz i Spanien, Recife i Brasilien, Kapstaden och Port Elisabeth i Sydafrika, Fremantle i Australien och Jakarta i Indonesien. Återkomsten till Göteborg ska enligt planerna ske i september 2007."


Jag har inga planer på att åka och titta på Götheborg imorgon, däremot ska jag helt seriöst försöka mig på att rensa i Samuels rum, gå igenom leksaker som inte används, sortera och lägga ut en del auktioner på Tradera. Han har säkert ett och annat par bland de 48 par byxor som ligger och trängs i hans lådor som är för små och behöver sorteras ut. Helt säkert är i alla fall att det finns splirrans nya leksaker på hans krypvind som inte ens är uppackade ur sina förpackningar!!

Jag är sugen på att åka till Smögen. Min arbetskompis C var där förra helgen och hon sa att Holmens marknad där var hur kul som helst. Det hade ju varit kul att fynda lite! Jag letar efter vitt porslin jag kan måla på!

Nu har vi tittat färdigt på tredje säsongen av LOST. Det var ruskigt spännande!! Nu ser jag fram emot 4:an otroligt mycket. Min favorit är nog Sawyer :)) Jag kan inte första varför de valde att göra Jack så destruktiv, jag tycker att de har överdrivit den lidande biten lite väl mycket. Men det ska bli oerhört spännande att se hur de går vidare i serien!

Ikväll inledde jag och Peter säsongens första kortspelskväll på altanen. Det var hur mysigt som helst, men usch vad varmt det var!!

Nu ska jag krypa ner i en kall, skön säng och sova :))

Godnatt
~S~

Inga kommentarer: