14 november 2005

Löner

Lååång dag på jobbet idag, vi meddelade nya löner och hade lönesamtal på eftermiddagen. Det var väl upp och ner, en del blev glada och andra inte. Det är skönt att det är över, det har varit många och långa lönediskussioner.

Imorgon ska jag på kurs i Time Care som är vårt schemaläggningsprogram. Systemet tar hänsyn till både arbetsgivare och de anställdas individuella önskemål angående arbetstider, varje arbetstagare får möjlighet att utforma sitt personliga schema för den schemaperioden som varierar mellan 7-12 veckor. Vi har arbetat med systemet i ett par år, men jag har inte varit så insatt i det så det ska bli skönt att få svar på alla mina frågor om varför det beter sig som det gör ibland :)

Status idag
Mår: Bara bra, lite trött kanske,
Läser: Kjell Erikssons första bok om Ann Lindell
Kläder: Nattlinne med snobben just nu, svarta byxor med svart topp och röd kofta på dagen.
Har precis: Badat och löst sudoku i badet
Ska: Titta på Lost
Vill: Köpa hus
Lunch: Pasta och köttfärsås på lunchrest. Ganska gott...
Middag: Grillad kyckling, ris, currysås, sallad *gott*
Funderar på: Uppsatsen, som börjar närma sig slutet...


Natti, natti

2 kommentarer:

mintid sa...

Säg inte det var Lost igår!!!???
Du menar väl 24 hoppas jag ;o)

~Susie~ sa...

Jag menar LOST, fast på DVD och inte tv:s sändning :))