09 november 2005

Låång dag

Vi vaknade vanlig tid idag, vilket innebär strax efter 06.00 på en vardag. Jag låg och drog mig en liten stund och sedan var det full rulle som vanligt. Ett bad, frukost, barnen i väg till skolan och sedan gav jag och Peter oss iväg till Ullared.

Vi var framme strax efter 9 och det var ganska fullt på parkeringen, men den bortre var fortfarande helt tom. Vi tog en kundvagn och promenerade in. När vi var inne bestämde vi oss för att åka ner och titta där först. Där hittade vi en ny vattenkokare och ett spel som Samuel ska få i födelsedagspresent. Det var SVT:s julkalender 2005 på CD. Ett par paket med batterier slank ner i vagnen också. Där nere var det fullt med folk och det kändes skönt att komma upp igen, men det var en kortvarig lycka *s* för det dröjde inte länge förrän det var fullknökat där uppe också. Vi gick och varsitt håll och hämtade saker som vi behövde, bl a schampo, tvättmedel, hårfärg, balsam, tandkräm, plastpåsar, folie, tamponger, spel, julkalendrar och en massa andra saker...

Min arbetskompis E hade bett oss handla en rengöringskräm och det tog mig tre varv på kosmetikaavdelningen innan jag kunde hitta den. Men jag klagar inte, för jag hittade en massa andra "nyttigheter" på vägen ;o)

Peter hittade 4 par byxor som passade honom och han blev jättenöjd för han brukar aldrig hitta något till sig själv. Vi köpte en del kläder och leksaker till barnen och när vi kom till godisavdelningen frossade jag loss ordentligt... Jag, som nästan aldrig brukar köpa godis! Men jag får väl skylla det på att mitt blodsocker var lågt *s*. Vi köpte ett par nya julstjärnor till fönstrena och lite annat småplock.

Det var ingen kö alls till kassan och det gick fort att packa. Det kändes som om vi fick väldigt mycket för pengarna. Jag gick in i ytterligare par affärer och Peter fortsatte till bilen med alla kassarna. Efter en liten olje- och vattenpåfyllning i bilen fortsatte vi till Varberg för att äta lunch. Vi var på en liten restaurang i somras som hette "Nyfiket bar & café" som hade jättegod mat och vi hade tänkt gå dit idag med men de hade ingen mat som lät god idag så vi gick till Sakura Thai istället och åt en jättegod lunch. De hade buffé med 6 olika rätter men det smakade som en blanding av thai & kinamat och inte som vanlig thaimat. Gott var det i alla fall :)

På vägen hem stannade vi till på Freeport, där var vi först inne i Mexx-butiken och sedan var vi inne och tittade i LEGO-affären. Jag hittade inget kul alls :( Sedan gick vi in på "hemma" och där hittade jag jättesnygga muggar, jag köpte 12 st i tre olika gröna nyanser, höga muggar utan handtag.

Vi fortsatte sedan till IKEA, efter en snabb kopp kaffe handlade vi lite presenter till Neda som fyller år,och nya lakan och örngott, en ny adventsljusstake och lite annat småkrafs, men vi glömde badrumsmattan som jag ville köpa... Men vi var trötta båda två och orkade inte gå in igen. Efter besöket på IKEA gick jag själv in på Chilli medan Peter väntade i bilen. Jag hittade ett jättesnyggt köksbord men vid det laget var jag så trött att det inte spelade så stor roll. Dessutom kan jag leta köksbord en annan dag *s*, när jag är pigg och utvilad :)

När vi kom hem släpade vi upp alla kassor och sedan var det bara att packa upp allt, börja med middagen och hämta barnen. Samuels kompis var här och åt middag och killarna spelade spel tillsammans. Jag passade på att ta ett långt bad, jag tände levande ljus och bara njöt efter en slitsam dag! Jag har börjat läsa Kjell Eriksson första bok om Ann Lindell och den är spännande!
Nu ska jag snart krypa ner och titta på ett avsnitt av LOST. Vi har kommit fram till 8:e avsnittet och det är ruggigt spännande att titta på just nu!

Vi hörs!

4 kommentarer:

Peter sa...

Tack för en underbar dag. Till och med jag hade riktigt trevligt, trots att jag har svårt för knökfulla affärer.

mintid sa...

Oj jag förstår att du blev trött efter allt ni varit med om. Ullared en månad innan jul är nog sissådär..dom säger att den 23:e är helt ok att åka. Kristina

Anonym sa...

Vilka härliga fynd ni har gjort idag. Tänk här uppe i norr har vi inga sådan butiker. Men får väl ta en trip på semestern och shoppa :) Fylla husvagnen kanske *S*
Kram Marica

enAnnan sa...

Ja det verkar ha verit en lååång dag Susie. :)
Men även en kul dag och vad mycket ni verkade hitta.

Kram