19 november 2005

Lördag morgon

Det kändes tungt att komma upp idag. Med tanke på att jag vaknade av att Samuel låg och sparkade mig i ryggen kändes det extra tungt. Han är dessutom lite förkyld så han fick stanna hemma från simskolan idag. Peter och William får åka själva. Under tiden ska jag renskriva intervjun vi hade med vice chefsåklagaren igår och så ska jag göra ett par bidrag til NM:s tävling. Jag tänkte vi skulle försöka få tag på biljetter till den nya Harry Potter-filmen idag, men jag kunde inte se att någon av föreställningarna visade filmen med svenskt tal och det är en förutsättning för att mina bustroll ska kunna gå på den. Alla de tidigare filmerna har haft svenskt tal så jag antar att den här har det också. Det stod inget om det på hemsidan så jag får väl ringa och fråga så snart de öppnar.

Den nya datorns tangentbord är lite annorlunda, tangenterna siter inte riktigt på samma plats som på "vanliga" tangentbord, så allt jag skriver är fullt av felskrivningar...

När det gäller huset så kan jag berätta att vi la oss i budgivningen. Det var en del renovering så det huset skulle gå på en bit över 3000´ med tanke på den nuvarande budgivningen och det kändes som lite för mycket för det huset. Så vi letar vidare. Imorgon ska vi på en visning kl. 15.00 men jag vet inte om det huset alls är rätt, det ligger lite avigt, så vi får se...

Nu ska jag skriva vidare på intervjun.

1 kommentar:

mintid sa...

Kan sakna NM när jag ser att du skriver om det... ;o).
Spännande med nya visningen. Det läget kanske känns helt rätt när ni väl är där?
Kristina