23 december 2006

Dan före dan

Igår fyllde Peter år! GRATTIS älskling! Som vanligt på Peters födelsedag ägnade vi den mestadels åt shopping. Vi kom iväg något sent hemifrån vilket gjorde att hela dagen blev helt förskjuten och vi fick jaga runt som galningar, vlket ännu värre innebär att vi måste ge oss ut idag igen...suck...Jag som hade tänkt ägna den 23 dec, alltså idag, åt att bara ta det lugnt, kanske rulla lite köttbullar och fixa lite hemma. Nu måste jag istället ge mig ut på stan igen, men idag ska jag vara punktlig. Jag ska stå där kl 10.00 när affärerna öppnar *s*. Redo att handla.

Lotta, familjen K, kusin B och frun Nanny kom på middag igår. Mina fantastiska barn hade städat hela huset medan mamma och pappa var ute och handlade julklappar! Kan det bli bättre? :) Den yngste förstås helt motvilligt, medan de två äldre faktiskt både är frivilliga och jätteduktiga. Vi gjorde stifado och ris till huvudrätt, det var gott och uppskattat av framförallt Peter. När vi träffades gjorde jag det till honom på den första av hans födelsedagar som vi firade tillsammans.


Här är ett par recept på Stifado:





Jag har en gång gått lära mig att det ska vara lika mycket schalottenlök som det ska vara kött i grytan.



Till förrätt gjorde vi nachos med philadelphiaost/salsa. Det är enkelt och hur gott som helst.
Här är receptet, fast på norska:

4 pers
Tidsforbruk: 10 min
Vanskelighetsgrad: Lett
20 stk Old El Paso Nachips1 pk (200 g) Philadelphiaost1/2 glass Old El Paso Thick'n Chunky Original Salsa1 dl revet ost, type cheddar

1. Sett ovnen på 225°C.
2. Legg chipsene på en plate med bakepapir
.3. Bland Philadelphiaost og salsa.
4. Fordel blandingen i topper over chipsene. Strø over ost.
5. Stek ca 5 min eller til osten har smeltet.
6. Topp med Old El Paso Picante Salsa Dip eller Thick'n Chunky Original Salsa.
Till dessert gjorde vi ananaskaka, som alltid är lika uppskattat.
Gästerna stannade länge och vi avslutade kvällen med ett avsnitt av Prison Break. Cassandra kollade på Grinchen och jag ska försöka hinna se den ikväll innan jag går och lägger mig. Den är bra enligt den kära dottern.
Nu ska jag ta en dusch, försöka få lite fart på sambon och sedan ge mig ut i hetsen ett par timmar igen... Vi ses ikväll!

Inga kommentarer: