03 december 2006

Utmaningen

Höger eller vänsterhänt:
Högerhänt.

Humör just nu:
Pigg och glad...Det är ju morgon :))

Favoritgodis:
För ett par år sedan hade jag lätt sagt choklad, men idag vet jag inte...Hallonkolor kanske?

Nåt jag absolut inte äter:
Lax och bruna bönor, blodmat.

Kläder just nu:
Svart blus och svarta leggings.

Musik just nu:
Justin - My love & U2 - Greenday - The Saints are coming.

Vad sa du senast:
Massor...till Peter...

Sommarplaner:
Åka till Polen i ett par veckor, ett par dagar i Danmark, sedan får vi väl se.

Fisk eller badkruka: Fisk.

Längd: 167 cm.

Hur många kuddar:
Två-tre.

Favoritväder:
Sommar, jag älskar värme och sol.

Tre saker att ta med på en öde ö:
Mat, verktyg, spelkort

Spelar du nåt instrument:
Piano och flöjt, men det var länge sedan.

Morgon eller nattmänniska:
Morgonmänniska. Definitivt!

Spara eller slösa:
Storslösig och småsnål...*s*.

Vad är viktigast för dig:
Familjen!

Bästa film:
Massor! Men bästa serien är definitivt Prison Break :)

Finns det liv på andra planeter:
Tja..Vem vet?

Kommer du ihåg den första kärleken:
Ja.

Älskar du honom fortfarande?:
Nope.

Har du några homosexuella vänner:
Ja, flera.

Tror du på mirakel:
Ja, absolut. Jag tror att det är människor som åstadkommer dom genom sina positiva handlingar mot varandra.

Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Ja, men ibland är det svårt...*s*.

Ser du på kärleken som ett misstag:
Aldrig.

Hur många barn vill du ha:
De tre jag har, ibland kan jag fundera på ett barn till men de tankarna går snabbt över :)) .

Bio eller promenad:
Promenad.

Är du kittlig:
Ja, ganska.

Snarkar du:
Ibland. Tyvärr...

Stjärntecken:
Våg.

Rädd för insekter:
Nix, inte det minsta.

Äckligaste djuret:
Råttor.

Största svaghet:
Just nu är jag besatt av att handla ljus....

Det här är jag bra på:
Laga mat och organisera saker.

Bästa bok:
Just nu läser jag "Det tredje tecknet" av Yrsa Sigurdadottir". Den är riktigt bra. Nån absolut enstaka favoritbok har jag inte, jag läser så oerhört mycket. Men jag gillade sagan om isfolket som betydde mycket för mig som tonåring.

Om du fick välja en en superkraft vad skulle du då välja:
Att kunna förflytta saker hade varit häftigt.

Vad vill du jobbba som:
Nåt meningsfullt. Som gör skillnad i samhället...

Chips, morötter eller godis:
Morötter ger mig andnöd (allergisk tyvärr) och chips tillhör inte mina favoriter så jag får väl säga godis :)

Pizza eller hamburgare:
Hamburgare, helst hemmagjorda.

Skriver du dagbok:
Bara bloggen...

Tänker du nånsin tatuera dig eller pierca dig:
Jag har hål i öronen, mer blir det inte. Tatueringar kan var oerhört läckert men jag är rätt nålrädd.

Stökigt eller välstädat:
Välstädat!

Gungar du på stolen:
Det händer...

Skulle du kunna hoppa bungyjump:
Aldrig i mitt liv...

Vilken hand håller du gaffeln i:
Vänster om jag äter med både kniv och gaffel annars höger.

Hur är din drömkille:
Perfekt!

Hur många syskon har du:
4 varav två inte längre är med oss! Jonathan är 25, Rickard är 21 och Mikael dog som 21-åring och Sebastian dog som bebis.

Vad är du mest rädd för:
Att något ska hända min familj!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

hej Susie!

Jag länkar till din blogg på min Hoppas det är OK? KUL att läsa din förlossningberättelse. Ska ju själv föda vilken dag som helst.

Kram / Maria (ny på mammamail)