07 februari 2006

Ett par dagar

Helgen har varit gått i lugnets tecken. I fredags kväll gjorde vi inget särskilt alls, vi åt lite god mat och pojkarna hade en kompis här som dom de lekte med. Cassandra var hos sin pappa hela helgen. Jag passade på att läsa ut boken jag påbörjade för flera veckor sedan, som bara har legat och väntat, "Drottningens älskare". Den var bra, absolut läsvärd! En bok som var ännu bättre var boken jag började med direkt efteråt "Hemma hos Martina" av Martina Haag. Underbar bok, jag fick massor med goda skratt! Den rekommenderas verkligen.

I lördags var vi i stort sett hemma hela dagen och bara tog det lugnt. Vi läste, spelade och hade mysigt. En mycket skön och avkopplande dag! Såna här dagar borde vi ha oftare!

I söndags vaknade vi ganska tidigt. Vi lämnade killarna hos svärmor och åkte sedan en sväng till Kvibergs marknad på Loppis. Jag säger bara, hjälp, vad mycket skräp överallt! Helt otroligt!! Men när man letar man runt kan man fynda massor! De har billigt märkessmink, underkläder, mat, skor mm, vi köpte ett GBA-spel till killarna (Pokémon) för 80 kr, underlagskräm, schampo, balsam och lite annat smått och gott. Hur kul som helst med andra ord *s*. Sedan åkte vi till svärmor, vi köpte med oss vaniljbullar och svärmor bjöd på kaffe. Efter fikan åkte vi hem och tvättade, jag är så trött på dessa eviga söndagar som vi alltid tvättar på. Jag vill ha vårt hus nu!!! Med vår alldeles egen tvättmaskin, där jag kan tvätta när det passar mig!!! Suck....

Igår var det jobbdags igen, som vanligt på måndagar så är det maratonmöte hela eftermiddagen. Samuel skulle iväg på spökkalas hos M på kvällen, så vi gick från jobbet prick 16.30. Samuel var nöjd med kalaset och nu vill han ha ett eget kalas, helst innan vi flyttar! Jag får fundera lite på det...*s* Sist han hade kalas hade vi 18 barn här och då lovade jag mig själv, aldrig mer, men den här gången kanske, mot förmodan, så kanske vi vara lite måttliga med hur många barn som får komma!

Idag var vi en sväng på IKEA efter jobbet, vi köpte 10 flyttkartonger, 20 blå IKEA-kassar och en liten gul vagn. Snart är vi redo att flytta *s*. Jag passade på att handla lite ljus, det kan man aldrig få nog av *s*.

Nu ska jag kolla lite på TV, jag har sjukt mycket tid över nu när jag inte pluggar jämt. Jag har i och för sig inga sysselsättningsproblem, men det känns fortfarande rätt ovant.

Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

mintid sa...

Passa på att njuta av dina lediga lördagar jag kan tänka mig att dom längtar du efter när ni är mitt i flytten ;o).
Roligt med fyndplatser så som den marknaden.
Kram

Anonym sa...

Barnkalas ja.. Det närmar sig med stormsteg här med och som gammal ungdomstränare i fotboll har jag hyrt in oss i skolans gympasal. Det hör nämligen till god sed här att man bjuder hela klassen vilket inte vore så lyckat att försöka få in hemma med alla mina akvarier och lägenhetens ojämna golv. (Risken för läckor i de förstnämndfa överhängande i takt med att barnen rör sig i normal barngruppstakt på de sistnämnda...:) Det känns lagom skönt att nu veta att de kan springa, hoppa, klättra och skrika hur mycket de bara vill. Faktum är att jag kommer uppmuntra det i lekarna ;-)

Anonym sa...

Ja du, flytten närmar sig med stormsteg och sen kan du inte säga att du har mycket tid över. Tänk på allt som ska packas, packas upp, fixar till osv. Men det är ju roligt samtidigt. :)

Barnkalas ja... Här hemma har det varit lite dåligt på den fronten de sista åren. Har varken funnits tid eller ork här men jag har lovat barnen att i år ska de få ha varsitt alt. sammanslaget. Vi får se hur vi löser det hela.

Ha en trevlig dag.
Kram Kram