26 februari 2006

Sjuk son och utrensade kläder

Jag har varit hemma med en sjuk son i ett par dagar. William har klagat på yrsel och illamående och känt sig hängig. Peter tog onsdag förmiddag och jag var hemma onsdag eftermiddag och hela torsdagen. Samuel, som ännu inte är skolpliktig anmälde sig som frivilligt sällskap till sin storebror så jag hade två glada pojkar att underhålla:)) William var rätt hängig, åtminstone i onsdags och orkade inte göra så mycket mer än att bara ligga och läsa och kolla lite på film.

Själv roade jag mig med att rensa ur kläder i en garderob. Jag fick ihop två blå IKEA-kassar med kläder som skulle rensas bort. Min mycket glada mormor tog tacksamt emot kläderna och om jag känner henne rätt så kommer hon skicka det till polska fattiga familjer. Hon har bl. a kontakt med en kvinna i södra Polen, var förste man dog i en gruvolycka och hon blev ensam med 4 barn. Sedan gifte hon om sig med en ny gruvarbetare, fick ett barn till med honom och blev gravid med nr 6 när han råkade ut för en olycka i gruvan, även den med dödlig utgång. Så nu är hon ensam med 5 barn och det 6:e på väg. Tragiskt!

I fredags var jag på jobbet på förmiddagen och på eftermiddagen hade vi ett läkarbesök inbokat med William. Vi har väntat i ungefär ett halvår på den här tiden, det är egentligen inte klokt vilken tid det tar...Men både jag och Peter konstaterade att väntetiden när man väl kommer till läkaren inte alls är så farlig längre. Vi har båda minnen från vår barndom att man satt i evigheter och väntade på att få komma in till läkaren. Visst får man vänta en stund nu med, men det handlar inte om timtal längre. Ett steg i rätt riktning…

På kvällen var det tjejträff hemma hos Petra. Hon lagade, som alltid, fantastiskt god mat. Tack för att du uteslöt nötterna *s* i min mat :)) Det var jättemysigt. Både hon och Pernilla hade sina små bebistjejer med sig och jag måste erkänna att det är mysigt med bebisar... Vilken tur att jag och Peter har bestämt att vi inte ska ha fler barn....Hrmpf.... Men deras tjejer var ju såå söta... Stora bruna ögon, de såg ut som små dockor både två!!

Igår var William med i en schackturnering. Han tyckte att det var hemskt tråkigt och efter halva turneringen ringde han och ville bli hämtad. Jag och Peter var precis inne på Mio och tittade på köksmöbler, så Cassandra tog med sig lillebror och gick bort till schackklubben för att göra "världens sämste förlorare" sällskap ;o)) William vann ett part men förlorade tre och han var definitivt inte på sitt soliga humör...

Jag såg ett urläckert bord i valnöt på MIO, men jag måste vara lite försiktigt med att blanda för många träslag, tror jag. Jag gillar mörka material och Peter gillar ljusa så vi möts väl någonstans på mitten, dvs EK...

Idag ska vi först en sväng till SIBA, köpa dammsugarpåsar och patroner till vår Soda Stream. Sedan ska vi till Peters mamma och fira hans syster som fyller år idag. Lotta kommer hit på söndagsmiddag idag, och det ska bli mysigt. Hon har jobbat hårt det sista, så hon är trött och behöver pysslas om lite :))

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Petra sa...

Tack själv Suss, det var supertrevligt att träffas. Och det där med nötterna är ju en utmaning och det gillar jag ;o)
Kram

mintid sa...

Rensa garderober har vi med gjort idag eftersom vi flyttar vårt sovrum o får nya garderober...underbart med ett bra garderobssystem o bort med det man inte använder...
Jag gillar med ek...det är gångbart alltid...