21 februari 2006

Yrsel

Får många år sedan hade jag virus på balansnerven och det var bland det jobbigaste jag har varit med om. Det tog ungefär en månad innan det försvann och det var en skakig upplevelse.

För ett par veckor sedan var jag yr till och från i nån veckas tid. Jag har ganska lågt blodtryck och är van vid att emellanåt svajar lite när jag reser mig för snabbt men det här var värre. Jag kunde bli yr i princip när som helst och framförallt när jag skulle böja mig ner eller ännu värre när jag låg ner och blundade. Ni vet, som när man har druckit _lite_ för mycket alkoholhaltig dryck, och det bara snurrar i huvudet när man ska lägga sig och sova...Samma effekt fast helt utan vin. Efter ett tag gick yrseln över och jag tänkte inte så mycket mer på det. Jag antog att jag förmodligen fått virus på balansnerven igen.

Nu har den rackarns yrseln kommit tillbaka igen... Så frågan är om jag har viruset ytterligare en gång eller om, det rent faktiskt, kan ha nåt samband med att jag började äta Omega 3 och att yrseln då försvann och sedan kom tillbaka nu när kapslarna tog slut? Det är ett stort mysterium *s*, men faktum är att jag är jäkligt yr...

Det har varit en ok dag på jobbet, förutom att jag flexade hem redan strax efter tre för att det snurrade i huvudet. Jag la mig i soffan en stund när jag kom hem och nu känner jag mig lite bättre. Jag tänkte fördriva lite tid med att titta på "Extreme Home Makeover" alldeles strax.


Liten lägesrapport:

Humör - Alldeles utmärkt faktiskt!
Kläder - Svarta byxor och svart topp.
Surfar - http://www.king.com
Läser just nu- Katarina av Medici... Jag har kommit till sidan 5 bara, men den verkar lovande!
Låt på hjärnan - Andreas Johnson - Sing for me
Middag - Hemmagjord hamburgare
Längtar efter - HUSET så klart :))
Senast slösat pengar på - Hmmm...Jag har nog blivit sparsam de senaste dagarna för det måste ha varit L:s present jag köpte häromdagen!!
Bäst just idag - Att det bara är en vecka, alltså bara en endaste liten vecka, tills vi får nycklarna till huset!!
Jag njuter av - Min familj, som alltid :))
Lider av - Yrsel...
Önskar mig: Massor med pengar så jag kan tokshoppa nya möbler :))

3 kommentarer:

mintid sa...

Hoppas det yra försvinner. Det är jätteobehagligt att gå sådan. Krya på dig!

Anonym sa...

Usch vad jobbigt med yrseln!!! Hoppas den försvinner lika fort som den kom!

Herregud, bara en vecka kvar tills ni får nycklarna alltså?!?! GUUUD vad roligt!

Kram!

Anonym sa...

hejhej
ny bloggadress
http://tankar.blogsome.com

hoppas du får en trevlig helg
*kram*
jenny