25 februari 2007

Delfinal 4

Är det bara jag som har tappat sugen lite? Det är fortfarande rätt mysigt och roligt men inte alls som det var de två första delfinalerna, det känns lite gammalt. Been there, done that...

Nåja. Först ut var Magnus Uggla. Hoppelihopp... Har vi hört det förut? Tja, kanske ungefär en gång om året de senaste 20 åren! Kommer säkert att spelas massor i radon. Skråla tillsammans allihop nu: För kung och fosterland". Inte bäst men inte sämst. Klarar sig nog inte mot Nanne i andra chansen dock.

Sedan var det dags för Emilé Azar. Jag säger bara: INGET FÖR MIG...Usch...Smörigt....Läskigt, ja direkt frånstötande... Men tydligen hade han rasat massor i vikt och det måste ju vara den bästa moroten av alla, att ställa upp i melodifestivalen. Det kanske till och med skulle få fart på mig igen *s*. Bra jobbat av Emilé. William trodde att han var en tjej som hette Emilia *s*....

Nämen, Sanna Nielsen gör det igen.. Väljer en låt som får henne att verka 20 år äldre. Hur bär hon sig åt? Men det här var i alla fall en _riktig_ schlager... Borde gå hem hos alla som har fastnat i klyschan att det bara får spelas schlagers i melodifestivalen. Det fick henne till andra chansen där hon ska möta Jimmy Jansson. Heja Jimmy!

Caroline af Ugglas är störtskön. Lite vrickat egen med en speciell, udda och inte alltid helt tonsäker röst. Jag gillar henne :) Jag gillar låten också. Inte min vinnarfavorit men den kunde ha fått gå till andra chansen istället för frk Nielsen.

Afterdarks onani-låt var trallvänlig och fastnade lätt. Det kändes som att gå på kabaret. De fick en femteplats och det var nog precis min åsikt om låten också. Men mina pojkar hade hemskt svårt att förstå att det var en kille som sjöng *s*. William hade en teori om att vissa män blev kvinnligare eller manligare med åren. Om man vill...Man kan gå till doktorn :))

När jag lyssnade igenom alla låtar på SVT på morgonen innan festivalen så kändes Sara Dawns Finers låt som en frisk fläkt. Jag tyckte att den var alldeles ljuvlig första gången jag hörde den. Tyvärr tyckte jag att den blev sämre för varje lyssning. Missförstå mig inte, för det var en fin låt, men jag fick inte samma känsla som första gången jag hörde den. Ska bli kul att se hur långt den går i slufinalen. Plats 5 kanske?

Verona framförde en Italiensk club-disco låt iförd en gul, enkel klänning. Hon var helt enkelt skitsnygg, och jag som inte ens gillar gult... Hon såg ut som en liten docka. Låten var somrig och jag gillade den. Men inte här och nu...

Andreas Johnson har lärt sig att det är bra för karriären att vara med i Melodifestivalen och ställde upp i år igen. Jag gillar Andreas :)) Jag gillade låten, kläderna, utseendet, ja allt :) En av mina favoriter till slutstriden i Globen.



Så nu har jag tre riktigt stora favoriter till finalen: The Ark, Sebastian och Andreas Johnson!

Inga kommentarer: