28 februari 2007

Ont i benen

Inatt sov Samuel oroligt. Han har problem med växtvärk och det kommer till och från. Han kom in till oss vid 23.00-tiden och hade jätteont.
Han fick lite smärtstillande och somnade efter en stund men han sov oroligt hela natten, låg och sparkade och vred på sig. Jag känner mig som en urvriden trasa iag, det märks att barnen börjar bli större. Jag är inte van att vara vaken på nätterna längre...

Jag var på skuggning på k-GBG igår, det är är verkligen jätteintressant och jag lär mig mycket. Jag tog tåget hem och ett gick snabbt att gå till tåget, bara 7 minuter. Det skulle vara skönt att jobba nära pendeltåget, och slippa ta bilen eller kuska runt halva stan i spårvagn...

På kvällen var det dags för porslinsmålning och jag hade verkligen svårt att få fram energi att gå dit. Det är verkligen jättekul, men innan man har kommit iväg känns det jobbigt och jag funderar ut alla möjliga ursäkter för att få stanna hemma och bara ligga i soffan och slappa...*s* Men när jag väl är där flyger tiden iväg och jag har hur kul som helst! Jag håller på med ett stort fat och målar det i olika tenkiker. Jag har stöpplat, sandat, penntecknat, skrapat ur och använt gladpack. Jag målar stora fält i grönt och brons och nu ska jag fylla på med lite guld... Vi får väl se hur resultatet blir. Alla andra har gått och målat hur länge som helst och de är verkligen duktiga, jag kanske kommer dit om en tio-femton år någongång..

Väl hemma tittade vi på DEXTER..Den är bara bäst, hur spännande som helst!

Inga kommentarer: