26 februari 2007

Morgonmys

Jag sov länge i söndags...Ända till kl 07.10 *s*. Samuel kom in och väckte mig, han knölade ner sin lilla tarmiga kropp och sina kalla fötter bredvid mig och gav mig en stor puss, han la armarna om mig och sa att han älskade mig. Det är sådana ögonblick man alltid bär med sig...Sedan började han att sparkas och kravla runt i sängen och ögonblicket av total lycka mattades av en smula...Men bara en smula. Jag låg kvar i sängen en liten stund och sedan gick jag upp, badade, åt frukost och väckte William, Peter och Cassandra. William skulle på bio med Rut, de skulle se "Natt på muséet". Wille har redan sett den, men det är alltid kul att gå på bio :)

Jag och Peter och Samuel lämnade av Wille hos Rut och åkte sedan till Burger King och åt lunch...Syndigt gott. Jag är vansinnigt förtjust i deras Monterey Pepper Melt. Det är som en liten baguette med hamburgare och rödlök och ost. Mumsigt.


Efter det åkte vi ut till 421 och tittade på Media Markt. De har ett otroligt utbud där. Vi är lite sugna på att köpa en ny stereo, den vi har funkar inte riktigt i vårt nuvarande vardagsrum. Vi hittade en jätteläcker, röd radio som ser så där lite 50-tal ut. Jättesnygg. Det lutar åt den i nuläge i alla fall. jag hittade den på OnOff för 1899 och den var väl en hundlapp billigare på Media Markt.

Den har en USB-ingång där man man kan plugga in sitt usb-minne direkt och det är smidigt.
Sedan var det dags att hämta upp Wille och åka till svärmor på kalas. Peters syster fyller år och vi firade henne med smörgåsårta och tårta. Det var jättetrevligt och maten var god. Cassandra var hemma och pluggade så hon var inte med men vi fick med lite mat och tårta till henne vilket uppskattades mycket.
Kvällen var lugn, jag hjälpte mamma att skriva en överklagan till Skatteverket och sedan låg jag mest framför tv:n. Först såg jag Playa del Sol och sedan Life on Mars. Men jag lyckades som vanligt inte se slutet på Life on Mars...Jag somnade...

Inga kommentarer: