18 februari 2007

Yes!

Ibland går det prcis som man vill. Det känns lite märkligt...Gårdagens melodifestivalfinal var ett glittrande nummer, det är ett påkostat program och SVT spar inte inte på krutet. Kristian Luuk är otroligt rolig och jag skrattade halvt om halvt ihjäl mig! Jag säger det igen, han hur kul som helst.

Först ut var MÅNS och han var en av mina favoriter. Låten var mycket bättre live och den fastnade lätt. Men den behövde ett par lyssningar, i alla fall hos mig. Men jag gillade den! Och den gick ju till final! Kul!

Missmatch gick ut som tävlande nummer två. Deras låt kändes väldigt 80-tal och tjejerna såg väl rätt söta och trevliga och hurtiga ut...Men inget för mig... Jag minns inte ens låten idag.

Kvällens tredje tävlande bidrag var Magnus Carlsson och även om jag inte gillar hans låt så tycker jag att den borde gått vidare till andra chansen åtminstone. Men han är söt i alla fall... om man gillar den sortens blonda sliskutseende ;o).... Han rör sig vant och bra på scen och han har en stor utstrålning, men musiken höll inte.

Det fjärde bidrag ställer jag mig oerhört frågande inför? Christer Björkman har kanske tappat stinget ändå eller är det för att han ska vara PK? Sheida hörde inte hemma i det här sammanhanget överhuvudtaget och varför hade människan sytt om mormors gardiner och satt på sig? Jag minns fortfarande när jag och Sophia som 8-9-ringar skulle uppträda på Indiska föreningens årsfest och jag (då var jag mycket ljushårig och blåögd) fick rollen som "Moder India". Jag draperades i sari och sminkades och fick sitta och vicka på huvudet och röra armarna mycket konstfullt på ett invecklat sätt (tyckte jag i alla fall). Sheidas musik hade passat perfekt den gången....

Som bidrag fem fick vi höra The Attic feat Therese och jag minns inte låten alls idag. Men Therese såg snygg ut trots att hennes kläder var ganska gräsliga. Jag tyckte Kristian Luuk var sjukt rolig när han jämförde henne med en isbjörn *s*. Men hur gick låten? The Attic däremot var heltöntiga...

Sedan var det äntligen dags för SEBASTIAN och han gjorde ett jättebra framträdande. Lite synd att han hade klippt av sig håret och scenkläderna var väl lite sådär... De var ju röda i alla fall *s*. Men han är speciell, som alltid! Och han gick till final. Det var säkert tack vare min röster!

Sonja Aldén gick ut som sjunde bidrag och jag tyckte bara att det var tråkigt. Första gången jag hörde hennes låt kändes det som en Shirley Clamp-låt och mycket riktigt, det visade att Sonja brukar skriva åt Shirley. Inte min smak alls. Dessutom tyckte jag att hennes klänning var gräslig.

Sist ut på scenen var Nanne Grönvall i ett typiskt Nanne-nummer. Massor med energi, lite gälla skrik och mycket dans. För mig höll det inte riktigt men våra gäster gillade det. Peter gav Nanne en tröst-röst *s*.

Till final gick Sebastian och Måns och jag blev helt paff, för hur ofta går det helt som man vill? Jag var såklart helt nöjd men jag trodde att Nanne och Magnus skulle ta sig vidare. Att Sonja tog sig före Magnus till andra chansen var helt otroligt! Han framstår som den eviga förloraren...

Men det var en spännande final och den bjöd på många överraskningar! Precis som det ska vara...

1 kommentar:

Peter sa...

Jag älskar dina dagen efterkommentarer om Melodifestivalen.