08 augusti 2005

Det gick till slut...


Det tog emot, men det gick bra till slut. Jag kom igång med pluggandet. Jag har har i princip suttit hela dagen med undantag för små korta pauser. Just nu snurrar huvudet av koncernbidragsregler, underprisöverlåtelser oh internationella dubbelbeskattningsavtal. Tur att vi ska träffa kompisar i Varberg imorgon så att jag får en liten paus *s*

Peter gjorde middag och idag och på menyn stod grillad kyckling, klyftpotatis och kall sås. Mumsigt. Jag bytte ut min kyckling mot panerad ost med tartarsås och det var bara sååå gott!

Imorgon bitti ska vi alltså till Varberg. Jag ska börja med att åka till pappas och Mikaels (min bror) grav och lägga blommor. Jag får passa på när vi är där, det är inte så ofta tyvärr. Det känns lite tungt att åka dit men det känns bra samtidigt, en underlig känsla.

Efter det ska vi träffa ett par vänner och äta lunch och sedan gå till fästningen, efter det väntar en trevlig spelkväll.

Nu ska jag sätta mig på balkongen och läsa lite.

Här är en av mina favoritdikter av Hjalmar Gullberg:

Kyssande vind
Han kom som en vind
Vad bryr sig en vind om förbud?
Han kysste din kind han kysste allt blod till din hud
Det borde ha stannat därvid: du var ju en annans, blott lånad
en kväll i syrenernas tid och gullregnens månad.

Han kysste ditt öra, ditt hår.
Vad fäster en vind sig vid om han får?
På ögonen kysstes du blind.
Du ville, förstås, ej alls i början besvara hans trånad.
Men snart låg din arm om hans hals i gullregnens månad.

Från din mun har han kysst det sista av motstånd som fanns.
Din mun ligger tyst med halvöppna läppar mot hans.
Det kommer en vind och går: och hela din världsbild rasar
för en fläkt av syrenernas vår och gullregnens klasar.

Inga kommentarer: