17 augusti 2005

Första arbetsdagen


Första arbetsdagen är över och jag är utmattad *s*. Det har varit full rulle hela dagen, massor med ledigheter som skulle beviljas, scheman som skulle göras och sjukskrivningar som skulle åtgärdas och tjänster som skulle fyllas med personal. En helt normal dag på mitt jobb med andra ord. Jag och Peter lunchade på Saluhallen Briggen och jag åt gudomligt goda räkcrepes *mums*, Peter åt lax med dillstuvad potatis och han verkade njuta han med. Efter jobbet kom jag hem och gjorde en snabbröjning. Det såg ut som ett mindre bombnedslag. Mamma ringde, de kom hem från semestern häromdagen och hon hade shoppat massor åt mig och barnen. Vi hade dessutom deras adsl-modem här så hon skulle komma förbi och hämta upp det samt lämna av presenterna.

Jag gjorde middag, kyckling med currysås och penne. Samuel sa att det var den godaste currysåsen i "Hela Världen" och Norge *S*. Imorse när de gick till skolan hade Cassandra frågat honom om han orkade gå upp för den långa backen till skolan och då sa han: (här måste jag tillägga att min yngste son är den största latmasken som existerar på den här planeten) Klart, det är ingen match för en kille som mig ;o)

Mamma kom inte förrän vid halv nio och hon hade med sig en stor kasse med presenter. Jag fick ett par jättesnygga mörkröda mockaskor, rosa spets-bh och trosor från Kris Line, det var jättefint. Alla barnen fick nya skolsaker och lite annat smått och gott och Cassandra fick lite kläder. Det var som en liten julafton :) Mamma stannade bara en kort stund för de hade varit och handlat på IKEA och Josef väntade i bilen, det är helt omöjligt att få p-plats här så de det fick bli en snabbvisit.

Nu har jag tagit ett riktigt långt bad och läst färdigt eldsdansen, den var riktigt bra tycker jag. Jag gillar Helene Turstens böcker, och extra roligt är det ju förstås att boken är skriven i Göteborgs-miljö. I morgon tänkte jag åka till Bokia och byta den mot en annan bok (är med i deras bokklubb). Jag och min kompis S delar på medlemskapet och jag tänkte hinna läsa minst en eller två böcker till innan det är dags att lämna över det till henne i tre månader. Jag hinner inte läsa så mycket när terminen är i full gång, så det här är en bra lösning för oss.

Vårt nya datorerbjudande på jobbet kom idag och det var riktigt bra. Så i december kommer vi att få två nya datorer, det ser jag jättemycket fram emot. Vi köpte tre nya serier idag; 24 säsong 1, Millenium säsong 1 och Dark Angel säsong 1, de hade ett bra erbjudande på CDON som varken jag eller Peter kunde motså :)

Nu är det läggdags för mig! Sov gott /Susie

Inga kommentarer: