10 augusti 2005

Lyckad dag


Vi hade så kul igår! Först mötte vi fam. Karlsson i Varberg och gick på stan en stund innan vi tog en riktig långlunch på en mysig restaurang. Maten var god och vi hade riktigt trevligt.

Efter lunchen fortsatte vi shoppa lite till innan vi gick upp till fästningen för en rundtur. Vi var med på en guidad tur som visade sig vara en riktig fullträff. De gjorde om guideningen till ett "skådespel" där alla fick ha en liten roll. Det var helyckat och jättekul. Jag skrattade så att jag nästan låg dubbelvikt stundtals. Det var intressant att se fästningen och höra alla berättelser om dess historia.

Efter det åkte vi iväg till pappas grav och våra vänner åkte i förväg till sitt lantställe i Falkenberg. När vi kom till Falkenberg var middagen nästan klar och vi satt och pratade och drack vin och hade jättetrevligt hela kvällen. Jag drack nog lite för mycket vin...*s*. I bilen på väg hem somnade jag och killarna och vi var lätt vimmelkantiga när vi var hemma igen.

Jag vaknade kl. 3 på natten av ett hemskt skrik. Det lät som en kille som skrek "aj" eller "hjälp", han skek kanske 10-12 gånger och det lät otäckt. Eftersom vi bor i en lägenhet högt upp är det svårt att se eller höra något. Jag kunde inte se någonting och jag hörde inget mer. Efter det hade jag svårt att somna om och när klockan ringde i morse kändes det som om jag inte hade sovit nånting.

Nu ska jag plugga vidare.

Inga kommentarer: