16 augusti 2005

Färdigtentad

Jag har ju alltid varit lite nojjig med att åka flygplan...Just nu känns det otäckt att läsa om flygplanskrascherna som har varit de senaste dagarna. Usch, vad det är sorgligt!!

Jag kan ju berätta att min tenta gick sådär lite halv-bra. De första två frågorna gick galant, det var två 10-poängsfrågor och jag satt och skrev i 3,5 timme på de två frågorna. jag svarade utförligt och jag var riktigt nöjd med mina svar. Men så kom jag till fråga tre och kände mig som ett enda stort ufo. Jag skulle räkna ut en sak och jag och matte hör inte ihop. Jag kan förklara alla regler bakom men själv uträkningarna funkar inte. Mitt G på matte B på Komvux var en grymt stor bedrift, en av mina riktigt stora skolprestationer *s*. I vilket fall som helst så svarade jag hjälpligt och den sista frågan var väl ok, men det blir inget toppresultat på den här tentan tyvärr. Har jag riktig otur så får jag göra om den i januari. Men det får bli en senare huvudvärk.

Samuel hamnade på sjukhus idag, han hade slagit upp ett jack i pannan på fritids. Peter bloggar mer om det, så ni får gärna kika in där istället. Allting gick bra, men han var lite hängig tidigare under kvällen och framförallt rätt grinig. Han ville inte äta, och han vill absolut gå hem till en kompis och leka och allt vi gjorde och sa var bara fel, fel, fel....

Nu ska jag titta lite på en film, Miss Secret agent 2 och jag hoppas att jag får skratta lite och att den inte är så där pinsamt dålig så att jag vill stänga av efter de första 10 minuterna. Imorgon är det dags för mig att gå tillbaka till jobbet efter min 5 veckor och två dagar långa ledighet. Jag vet att jag har massor med arbete som väntar men jag ser fram emot att få jobba efter att ha hängt med näsan i böckerna den senaste veckan.

Nu ska jag ta min kopp te och förflytta mig till tv-soffan istället.

Mår: Grymt trött
Har: badat
Ska: lägga mig i soffan och titta på tv
Vill: njuta av livet
Mat: Cevapcice, pommes frites, tzatziki, sallad och ajvar.
Läser: Eldsdansen
TV: Miss Secret agent 2
Kläder: Vita byxor och grönrandig blus.

Inga kommentarer: