07 augusti 2005

Morgonstund har guld i mun

Här är jag på mitt första passfoto :)

Idag vaknade jag först av alla. Jag gick upp ganska så omgående och gick ut i köket, tömde och fyllde diskmaskinen och gjorde en kopp thé. Fergus kom hem från svärmor igår, han har varit där i tre veckor och han var tjock som en liten gris, så nu får jag banta honom igen. Det är inte bra med övervikt med tanke på att han bara har tre fungerande ben...Det blir också till att plocka fästingar ett tag framöver... Men det var mysigt att få hem honom och Cassandra kommer att bli jätteglad när hon kommer hem från sin pappa.

Imorgon tar min semester slut, inte så att jag ska börja igen men jag ska skriva en tenta den 16/8 eftersom jag började jobba den 1/6 så skrev jag aldrig skatterätts-tentan så nu får jag ta igen det istället. Det tar emot en hel del måste jag erkänna men jag får bita ihop. Peter ska ta med sig barnen till Liseberg, en dag ska de åka ut till min mamma och fixa hennes adsl, två dagar ska de vara hos farmor och en dag ska de gå på bio, så jag får lite pluggro hemma.

Dagen efter tentan börjar jag jobba igen, och jag känner mig faktiskt riktigt, riktigt utvilad så det ska bli kul! Igår började Göteborgs-kalaset och jag tänkte att vi skulle promenera ner och titta lite på det och äta lite god mat.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: