20 augusti 2005

Lördagsgodis

Det verkar som om solen skiner på oss alla i idag. Underbart! Jag och Peter spelade lite kort på balkongen alldeles nyss och då visade temperaturen på 28 grader, tänk att vi fick tillbaka sommaren ändå.

Vi var uppe tidigt i morse för vi hade tvättid redan kl 07.00. Det gick inte att få någon annan tid den här helgen så det var inte mycket att välja på. Tvätten var sorterad och klar så det var bara att bära ner den och köra igång, Peter fixade det medan jag gjorde frukost. Han skulle iväg och skriva tenta idag och jag och Samuel skulle träffa en kompis till honom och hans mamma på Plikta (lekparken i Slottsskogen). Vi körde Peter till hans tenta och sedan åkte jag och killarna tillbaka hem och fortsatte tvätta. Grabbarna var jätteduktiga, de hjälpte mig att vika tvätt, tömma maskinerna och rulla ihop strumpor och hänga kläderna på galgar. Det ska nog blir bra killar av dom med ;o)

Wille gick till en kompis och lekte och jag och Samuel gick till plikta. Där träffade vi M och hans mamma och killarna lekte i en timme ungefär sedan gick vi och åt lunch på Burger King. Jag beställde en av deras nya kycklingburgare, crispy chicken spicy men den smakade verkligen apa. Jag tog bara ett par tuggor och kunde inte äta mer...bläää*.

Efter tentan kom Peter dit och han var väl så där halvnöjd med resultatet, men jag tror att det gick bra :) Jag passade på att byta min bok på Bokia och jag tog Dan Browns nya i inbyte. Det ska bli kul att läsa den. Nu på eftermiddagen har vi mest slöat och snart ska vi börja med middagen. Jag och W var och handlade hem lite glass och godis och jag har precis ätit vaniljglass med hallon.

Idag blir det Canneloni med mozzarella och sallad *mums*, det ska bli gott efter den halvtaskiga lunchen *s*. Nu ska jag göra ett par nya mailmallar, det kliar i fingrarna efter att greja lite med grafik :)



Ha en bra kväll

1 kommentar:

Liza sa...

Kul att höra om din dag, själv är jag kass på att uppdatera bloggen dagligen,men det kommer väl till vintern då jag är inne hela tiden. Gillar ju inte kylan direkt... ;-)