23 augusti 2005

Hemma

Nu har vi precis blivit utskrivna från sjukhuset. Allt är bra med Cassandra men hon måste ta det lugnt i ett par dagar. De undersökte henne en gång i timmen hela natten och tog en massa tester som hon reagerade bra på. De konstaterade att hon har fått en hjärnskakning men att den inte var grov, hon har haft en liten minneslucka vilken gör den något allvarligare. Hon får inte cykla på ett par dagar och inte åka bil längre sträckor men hon kunde gå till skolan igen imorgon, vilket var det viktigaste för henne. De här första dagarna på terminen gör de massor med roliga saker och det ville hon inte missa.

Själv har jag legat och sovit på en ranglig tältsäng bredvid Cassandras säng. Det var ju inte särskilt bekvämt och jag vaknade en gång i timmen hela natten, när de kom för att ta olika prover. Vid 8 skulle sängen vara uppfälld för då skulle läkaren göra ronden men pga av förseningar fick vi inte träffa läkaren förrän 10.20. Nu är jag rätt trött och jag ska ta och lägga mig och sova ett par timmar medan killarna är i skolan. Ikväll åker vi till mamma och äter middag, skönt att slippa laga mat :)

Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä men usch då!! Stackars Cassandra, tur att det inte blev allvarligare!!

Kram/Tina