03 augusti 2005

IKEA



Varuhuset IKEA har tjänat pengar på oss den här veckan. Vi var där i måndags och vi fortsatte vår shoppingorgie där idag. Vi har köpt massor, allt från nya gardinstänger, till iskuber och stekpannor. Jag försökte till och med handla ett demo-ex men blev stoppad i kassan. Latmasken i mig vaknade till liv och jag orkade inte gå tillbaka och hämta en annan. Jag kanske ska IKEA tillbaka imorgon och handla lite till *s*? En viktig sak som inhandlades var en tv-bänk till sovrummet. Fram till nu har vi haft ett litet runt avlastningsbord som jag fick av mamma i slutet av 80-talet. Redan då var det bättre begagnat och det var verkligen skönt att få det utbytt, även om Peter tycktes tro att jag ville behålla det ett par år till ;o) Vad kan han ha fått den idén från *s*?

Min vän L åkte med oss ut och handlade idag och sedan har hon varit här hela kvällen. Först åt vi en god middag och sedan satt vi en lång stund ute på balkongen och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var jättemysigt.

Cassandra var på konsert i kväll. Hon tittade på "wheretheactionis-turnén" där bland annat The Ark, Håkan Hellström och Moneybrother uppträdde. Hon var alldeles lyrisk när hon kom hem, hon hade fått håret klippt, nya trumpinnar och en flaska hårstyling. Sånt fick jag aldrig när jag gick på konsert? Hmm...Hon hade även shoppat lite, en ny tröja med texten "state of the ark". Håkan Hellström hade sålt sparkdräkter för barn, vilket hon tyckte var mycket märkligt på en konsert.

Nu ska jag strax lägga mig,

Sov gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjälp.. på IKEA är det ju livsfarligt att gå... där kan man nästan shoppa ihjäl sig :)

/Ulrica