13 augusti 2005

Music for the masses....



Vi köpte en media-spelare för ett tag sedan (20 GB) och eftersom det finns rätt mycket plats på den så för det följaktligen plats en massa låtar på den. Jag funderar på att göra min top-100 och lägga in, men jag måste erkänna att det är rätt mycket jobb att dels sätta ihop en sådan lista och sedan fixa till alla låtar. Så just nu har jag fyllt den med allsköns smått och gott, bl.a. massa gamla 80-tals hits som jag sitter och lyssnar till när jag pluggar.

Sony Ericsson har en tävling just nu där man kan vinna deras nya telefon och man skulle skriva in sina tre favoriter. Jag har _massor_ med favoriter men de tre som jag kom skrev var "Whats the frequency, Kenneth" med REM (jag och Peter var nykära och lyssnade jämt på den), "I feel you" med Depeche Mode (en annan av "min och Peters" låtar) och slutligen "Wicked game" med Chris Isaak som fortfarande ger mig rysningar när jag hör den.

Nu ska jag fortsätta och vara lite 80-tals nostalgisk och plugga vidare...

2 kommentarer:

Peter sa...

Jag håller med om REM och Depeche för det är "våra" låtar ihop men Chris Isaak skulle inte vara med på min. Kanske något med Bangles eller Gogo's istället.

~Susie~ sa...

Tss...