11 augusti 2005

Namnsdag

Idag har jag namnsdag. Givetvis var jag tvungen att basunera ut det högt och tydligt så att hela min familj skulle få höra hur missnöjd jag var över att de inte hade kommit ihåg det. I år igen... :( Fast jag måste ju erkänna att jag inte är särkilt mycket bättre på att komma ihåg deras namnsdagar. Samuel har namnsdag första september och då _ska_ jag komma ihåg det, jag ska, jag ska *s*. Peter lämnade barnen hos sin mamma eftersom vi båda har pluggdag idag och på vägen hem därifrån köpte han ett litet gulligt ljus i present. Det fick lysa upp mina studier en stund, men jag ska nog spara på det lite istället. Det är så oerhört mycket mysigare med ljus en bit in på höstkanten, är det inte?

I vilket fall som helst så har jag pluggat för fullt idag och det har faktiskt varit riktigt roligt. Saker har trillat på plats, och jag har haft en och annan liten aha-upplevelse, just nu läser jag om beskattning av andelsbyten i företag och hur man går tillväga med skalbolag ;o) Kul va *s*.




Vi köpte lunch från pizzerian och jag, Peter och Cassandra delade på 2 vegetariska rullar. Det var hur gott som helst.




Till maten tittade vi på filmen "Masjävlar", det har varit en sån där "måste"-film som jag har velat se länge men som jag inte riktigt har fått tummen ur och tittat på. Meningen var att vi bara skulle se en halvtimme men både jag och Peter blev helt uppslukade och kunde inte sluta titta. Cassandra stack iväg för att träffa en kompis men hon hade svårt att slita sig hon med. Vi såg klart hela filmen och jag har skrattat och gråtit. En riktigt bra film måste jag säga!!

Nu ska jag plugga en stund till, Peter har precis åkt iväg till sin mamma för att hämta hem killarna och han ska samtidigt passa på att köpa hem middagsmat. Vi har de flesta ingredienserna hemma men jag bara måste ha feta-ost och arlas mat-yoghurt (inte den tunna blaskiga utan den tjocka goda).




1 kommentar:

Peter sa...

Stort grattis på namnsdagen!