31 augusti 2005

Såpor

Det märks att höstjäktet är i full gång igen. Jag hinner knappt hälften av allt jag vill göra :( Jag jobbade igår och efter jobbet åkte vi och och handlade på Kvantum. Det blev grillad kyckling, klyftpotatis, kall vit sås, fårost och sallad till middag. Själv äter jag bara ytte-pyttelite kyckling så jag åt mest grönsaker och potatis, men jag var nöjd ändå. På kvällen spelade jagoch Peter lite kort, men vi blev abrutna av IDOL 2005, vilket iofs var jättekul men det satte effektivt sopp för kvällens kortspels-turnerning. Efter idol satt jag och bläddrade med fjärrkontrollen och hamnade på femmans nya doku-såpa "So u think u can dance" som jag fastnade i resten av kvällen. Efter att ha sett båda dessa såpor efter varandra är jag som alltid när man tittar på såna här uttagningar fascinerad av att vissa människor helt och hållet saknar sjäkvkritik!

Jag läste ut Arne Dahls "mörkertal" i förrigår och den var bra, lite mörkare kanske än vissa av hans böcker, men helt ok.

Idag jobbar jag min sista heltidsdag på jobbet (fast jag jobbar torsdag ändå, min 50%-tjänst börjar då *S*) och på fredag ska jag träffa K tidigt på morgonen och så ska vi gå till skolan och lägga upp vårt uppsatsarbete. Det ska bli jättekul att komma igång med skolan igen!

Nu ska jag iväg till jobbet. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: